לחץ כאן כדי להתחבר למערכת


עמוד הבית
גלריות
יצירת קשר


אודות בית הספר
דבר ההנהלה
חזון בית ספרי
מנחם בגין ז"ל
בעלי תפקידים
תקנון בית הספר
לוח צלצולים
רשימת המחנכים
רשימת רכזי המקצוע
תכנון חברתי
התוכנית הייעוצית בביה"ס
החטיבה העליונה – מידע כללי
חטיבת הביניים - מידע כללי
מידע להורים
חוזרים להורים
מקצועות לימוד
שכבות
שכבה ז'
שכבה ח'
שכבה ט'
שכבה י'
שכבה יא'
שכבה יב'
כיתות מופ"ת
שכבה ז'
שכבה ח'
אירועים ופעילויות
תמונות של"ח
תוכניות לימוד
מתמטיקה
מקצועות לימוד בחטה"ב
הנהגת הורים מוסדית
שינויים מתבקשים בהסדרי תעבורה בסביבת בית ספר תיכון ע"ש בגין
הנדון: מזנון בית הספר
הסעות תלמידים
כתבו עלינו בעיתון
פרוייקט קדם עתידים
מצגת קדם עתידים לתלמידים
מועצת תלמידים



כל הדפים

אודות בית הספר

דבר ההנהלה


דבר מנהלת ביה"ס

 

 

"בעקיפין אחראי המחנך בפני החברה גם לעתיד אבל במישרין, ראש לכל, הוא אחראי בפני הילד להווה".

(יאנוש' קורצ'ק)


מורים יקרים,

שנה"ל תשע"ה עומדת בפתח ואיתה תקווה לשנה טובה, שנת מיצוי, הגשמה, שגשוג ותפילה המשותפת לכל אחד ואחת מאיתנו כיחידים ולכולנו כחברה.

ביה"ס ימשיך לשקוד בשנה"ל תשע"ה על טיפוח מצוינות ארגונית, פדגוגית, חברתית – ערכית וקהילתית.

היום אנו יוצאים לדרך חדשה יחד עם כל מערכת החינוך במדינה – "ישראל עולה כיתה – עוברים ללמידה משמעותית".

הדיון בתפקידה וייעודה של הלמידה בעידן של תמורות תופס מקום מרכזי בסדר היום של מערכת החינוך בכלל ובבית – ספרנו בפרט.

אנו רואים חשיבות מכרעת בלמידה המשמעותית, הדיאלוגית, זו המאפשרת למורה להתוות דרך, להעלות דילמות, לעסוק בפשר החיים ובייעודה של החברה כמוטיב מרכזי בסדר יומו של המורה – המחנך.

חלומנו הוא להפוך כל מורה למחנך מעורר השראה, המסעיר את עולמו של הלומד הצעיר ומניח לפתחו אתגרים משמעותיים שיסייעו לו לפרוץ לעולמות חדשים ולתקן סדקים בעולם העכשווי. עלינו להקפיד על למידה משמעותית לצד למידה חדשנית המשולבת בכלי המחר. על הלומד לרכוש כלים ומיומנויות ללמידה המותאמת לצורכי המאה ה- 21.

למידה משמעותית מובילה לתרבות אחרת, מגבירה את האמון ומייצרת משמעויות ועומק חדשים. בראייה ארוכת טווח, אין ספק שלמידה מעמיקה תוביל להישגים גבוהים ולחשיפתם של מוקדי מצוינות והצלחה.

העמקת הלמידה המשמעותית מחייבת לבנות תוכנית עמוקה המבקשת להגדיר מטרות ויעדים ובראשם הגדרה מחודשת של הלמידה, מניעת נשירה ושילוב תלמידים בעלי צרכים מיוחדים.

אנו נמשיך לפתח את ההון האנושי בביה"ס תוך תקווה שאת ספסלי ביה"ס חובשים חתני פרס נובל עתידיים לצד יזמים, חוקרים, מרצים ומורים מן המעלה הראשונה .

בה בעת נמשיך לנהל שיחות אישיות עם תלמידים, נקיים פעילויות חברתיות – ערכיות שיתרמו רבות לעתידו של הדור הצעיר.

  

ביה"ס הציב לעצמו יעדים רבים לשנה"ל תשע"ה הן בתחום החברתי והן בתחום הלימודי בהלימה ליעדי משרד החינוך:

יעד 1: הבנייה משותפת של תפיסה פדגוגית כוללת של הלמידה המשמעותית.

יעד 2: קידום הישגים לימודיים בדגש על פיתוח תפקודי לומד המותאמים למאה ה- 21 (אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה, הבנה מעמיקה יכולת עבודה בצוות, תחושת מסוגלות ויכולת ניהול עצמי של התלמיד).

יעד 3: העמקת החינוך הרגשי, הערכי והחברתי וקידום מעורבות אישית וחברתית.

יעד 4: טיפוח אקלים מיטבי לחיזוק החוסן והצמיחה האישית ולקידום הכלת האחר וקבלת השונות.

יעד 5: קידום שוויון הזדמנויות ומיצוי הפוטנציאל של כל תלמיד ותלמיד שיאפשר הכלה של כל תלמיד ומניעת נשירה.

יעד 6: טיפוח זהות וערכי מורשת ייחודיים להעלאת מודעות והשראה למרחב חיים משותפים בחברה הישראלית.

יעד 7: קידומו של החינוך המקצועי טכנולוגי כמאפשר מימוש עצמי ומצוינות אישית.

יעד 8: התאמת סביבת הלמידה לתפיסה ולצרכים הפדגוגיים של ביה"ס.

 

מי ייתן ותהיה זו שנה של עשייה חינוכית עם לב ונשמה, שנה של למידה חווייתית, שבה כל אחד מאיתנו יעורר השראה.

 

 

 

בברכת שנה טובה ופורייה,

 

 

מיכאל אלנט

סגן מנהלת

אתי חדד

סגנית לענייני החטה"ע

רונית ארנון

מנהלת חטה"ב

רוחל'ה טל

מנהלת תיכון דרכא

ע"ש מ.בגין - גדרה

 



למעלה הדפסה שלח RSS Bookmark and Share


כל הזכויות שמורות לאוריג`ין בע"מ פותח ע"י schooly אתרים לבתי ספר